4 motive pentru care sa mananci cirese de mai

Buna dimineata,

Stiai ca ciresele fac parte din categoria fructelor sarace in calorii? Mai exact, ca sa-ti faci o idee- un bol de cirese vine cu doar 87 de calorii, 22 grame de carbohidrati, 1 gram de proteine si 3 grame de fibre. Ceea ce-ti ofera din belsug acest bol de cirese este un continut crescut de fitonutrienti.

Te-ai intrebat vreodata cum de ciresele au culoarea acea superba, rosie? Responsabila pentru acest aspect sunt antociani. Antociani, pe langa ca dau culoare cireselor, confera acestora si proprietati antioxidante.

Si nu in ultimul rand, ciresele sunt o sursa bogata de vitamina A, fiind bogate in betacaroten. Pe langa vitamina A, in cirese mai gasesti si vitamina C, vitamina C, acid folic, niacina si riboflavina, dar si cantitati semnificative de fier, magneziu si potasiu.

Haide sa-ti dau exemplu 4 beneficii pe care ti le aduce consumul de ciresele. Sunt convins ca cele 4 beneficii vor fi destul de convingatoare pentru tine, incat sa dai fuga la piata sa-ti cumperi cateva, macar.

Beneficii pe care ti le promite consumul de cirese

1. Iti aduce un somn bun

In fructele de cires gasesti surse naturale de melatonina. Pentru cine nu stie, melatonina este un hormon care reuseste sa scada usor temperatura corpului. Astfel, este provocata somnolenta. In acest mod, melatonina este responsabila pentru relgarea ritmului cardiac si a ciclului de somn al organismului.

Pe langa ca ajuta sa ai un somn bun, melatonina este benefica si pentru sistemul imunitar, incetinind, in acelasi timp, si procesul de imbatranire.

2. Te ajuta sa slabesti

Un grup de cercetatori de la Universitatea din Michigan au efectuat un studiu asupra unor cobai de laborator. Un grup de cobai au primit o dieta bogata in grasimi, cu suplimente de pulbere  de cirese, iar celalalt grup au primit aceeasi dieta, dar cu supliment in calorii provenite din carbohidrati.

La finalul studiului s-a concluzionat ca grupul cobailor care au primit pulberea de cirese au luat  in greutate mult mai putin, cu un surplus foarte mic de grasimi.

Aparent, antocianii din cirese declanseaza o molecula care intensifica arderea grasimilor, reducand stocarea acestora.

Mai mult decat atat, ciresele sunt o sursa bogata de fibre. Asta stie mai toata lumea. Iar despre fibre stim deja ca sunt foarte benefice in pastrarea sanatatii sistemului nostru digestiv. Asa se face ca ciresele sunt si foarte bune in prevenirea cancerului de colon.

3. Iti regleaza tensiunea arteriala

Continutul bogat de potasiu din cirese reuseste sa reduca presiuna sanguina in mod natural. Potasiul actioneaza in felul urmator- echilibreaza fluidele din corp si astfel, compenseaza efectul de crestere a tensiunii arteriale al sodiului.

Daca nu ma crezi pe mine, sa stii ca exista studii care au demonstrat ca oamenii care consuma alimente bogate in potasiu, ca ciresele, sunt ferite de neplacerile hipertensiunii.

4. In mod uimitor, ciresele au efect anti-inflamator si amelioreaza durerile

Cei de la American Chemical Society sustin ca 20 de cirese mancare la timpul lor sau un pahar de suc proaspat de cirese reusesc sa aiba aceleasi efecte calmate ca aspirina sau chiar si ibuprofenul.

Am fost curios sa aflu cum anume e posibil acest lucru. Am descoperit ca extractul de cirese inhiba actiunea ciclo-oxigenazelor. Acestea din urma sunt enzime cu efect important  in procesul inflamator.

 

Acestea sunt cele 4 motive pentru care iti recomand sa mananci cat mai multe cirese. Le gasesti pe galantarele din pietele de fructe din belsug. Pretul nu mai este la fel de piperat ca la inceputul lunii mai, deci, zic eu, merita sa te rasfeti putin.

Atat si pentru astazi, pana data viitoare, va doresc un weekend minunat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *