4 carbohidrati pe care iti recomand sa ii consumi zilnic

Sunt convins ca multe dintre voi se intreaba acum mirate daca nu cumva am innebunit. Cum adica sa va recomand sa consumati carbohidrati zilnic? Se stie ca acestia nu au deloc cea mai buna reputatie, mai ales printre cele c are urmaresc sa-si mentina o silueta demna de invidiat. Adevarul e ca daca stim sa facem diferenta intre carbohidratii nesanatosi si cei sanatosi, putem consuma linistiti carbohidrati zi de zi, in cantitati temperate.

Carbohidratii „buni”nu doar ca nu iti afecteaza silueta, dar aduc si beneficii sanatatii, cum ar fi reglarea nivelului de zahar din sange sau contributia asupra echilibrului hormonal.

Cred ca deja v-am facut curioase. Vreti sa aflati care sunt cei 4 carbohidrati pe care va recomand sa-i consumati zi de zi? Atunci sa-i descoperim impreuna!

Carbohidrati pe care vi-i recomand

Leguminoasele

Nautul, lintea si fasolea neagra sunt o sursa bogata si sanatoasa de acid folic, fibre, magneziu si potasiul. Consumul regulat al orcarui tip de leguminoase din cele trei contribuie la imbunatatirea nivelului colesterolului din sange, mentine sanatatea sistemului digestiv si reduce nivelul de zahar din sange.

Cerealele integrale si germenii din cereale

Cerealele integrale se incadreaza in categoria carbohidratilor sanatosi pentru ca se digera lent si tin sub control cresterea brusca a zharului din sange. Stim ca un produs este din cereale integrale in momentul in care are in componenta integrale intacte sau in bucati mari.

Din categoria acestui tip de cereale amintesc: quinoa, orez salbatic, ovaz tocat, orez brun.

Pe cealalta parte si germenii din cereale sunt tot carbohidrati sanatosi. Acestia sunt usor de digerat si ne ofera o sursa mare de nutrienti.

Dovleacul

Daca nu stiati deja, dovleacul este o sursa de sanatate. In dovleac gasim o sursa bogata de fibre si nutrienti- betacaroten, ca re ne ajuta sa ne mentinem vederea sanatoasa, vitamina A- benefica pentru sanatatea plamanilor, vitamina C- atat de importanta in consolidarea sistemului nostru imunitar si in pastrarea unei pieli sanatoase si catifelate.

Eu prefer sa consum dovleac in locul pastelor traditionale, taindu-l fasii subtiri sau la cuptor, in loc de cartofi. Il tai in paie subtiri ca de french fries si il dau la cuptor, stropit cu putin ulei si ceva condimente, dupa gust.

Fructele

As fi curios sa aflu cate dintre voi nu stiati ca fructele se incadreaza in categoria carbohidratilor. De ce- va intrebati? Din cauza continutului lor de zahar. Insa, dincolo de zahar, in fructe gasim si o sursa sanatoasa de minerale, antioxidanti si vitamine, care fac atata bine organismului nostru.

Acestea sunt 4 dintre carbohidratii pe care va recomand sa-i consumati cu incredere, fara a va teme ca va va fi afectata silueta. Mentineti-va sanatoase, urmand un regim alimentar sanatos, care include toate categoriile alimentare.

One thought on “4 carbohidrati pe care iti recomand sa ii consumi zilnic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *