4 Alimente cu puternic efect detoxifiant pe care ti le recomand

Curele de detoxifiere nu trebuiesc tinute zile la rand sau doar dupa perioade de excese culinare. Detoxul trebuie facut periodic, iar cand e facut corect nu presupune nicidecum infometare sau consum exagerat de sucuri naturale, chiar si presate la rece. Tot ce trebuie facut se rezuma la regula de aur pe care vi-o tot repet- un regim alimentar echilibrat si sanatos, care sa includa alimente integrale si mai putine, preferabil deloc procesate. Atat trebuie facut si, fiti sigure, ca organismul nostru se va ocupa singur de eliminarea eficienta a toxinelor din corp.

De ce este necesara detoxifierea

Raspunsul simplu ar fi- pentru ca sa fim sanatosi. Ficatul, colonul si rinichii sunt organele care se bucura, prima data, de efectele benefice ale unui detox facut corect. Atunci cand ficatul, colonul si rinichii nu functioneaza la cote maxime, corpul nostru se confrunta cu o acumulare in exces de toxine. Cand o spui asa, parca nu suna foarte rau, dar este grav, credeti-ma. Acumularea de toxine in corp este cauza a numeroase afectiuni grave ca diabetul, boli autoimune, sindromul colonului iritat s.a.m.d.

Dincolo de faptul ca ajuta corpul sa functioneze corect si sa se protejeze in fata unor pericole ca cele enumerate mai sus, o detoxifiere periodica ne face sa ne simtim revigorati, sa dobandim o putere de concentrare mai mare, sa avem un somn mai linistit si odihnitor, sa ne bucuram de un ten curat si sanatos si de un sistem imunitar puternic. Acestea sunt doar cateva dintre beneficii, dar, zic eu, destul de convingatoare.

Alimente cu puternic efect detoxifiant

Asa cum deja am zis, nu sunt de acord cu curele de detox tinute o data pe an si atunci pe o durata exagerata de timp, presupunand „retete minune” bazate doar pe sucuri verzi si iarba proaspata. Astfel de cure de detoxifiere nu sunt deloc benefice, fac mai mult rau trupului, decat bine, determinand carente serioase.

Cum am zis, detoxul se poate face si natural, daca avem grija ca regimul alimentar sa fie echilibrat si sa contina si alimente cu puternic efect detoxifiant. Nu sunt absurd si nu zic ca toate dintre cele 4 alimente pe care urmeaza sa vi le recomand trebuie sa se gaseasca in meniul vostru alimentar zilnic. Insa, bine ar fi ca macar unul dintre ele sa o faca.

Ceaiul de papadie

Si acum o sa ma intrebati de ce nu ceaiul verde. Despre care, stiu, v-am zis intr-un articol anterior ca prezinta si efecte detoxifiante. De ce nu? Pentru ca e bine sa ai alternative! Mai ales ca sunt si persoane care prezinta diverse sensibilitati la ceaiul verde.

Ceaiul de papadie este si el un puternic detoxifiant natural, aducand numai beneficii la nivelul ficatului. Consumul regulat de ceai de papadie ajuta la filtrarea si eliminarea toxinelor din sange.

Sfecla rosie

Ma indoiesc ca sunteti prea multe care consuma des sfecla rosie. Este adevarat, nu este unul dintre alimentele pe care sa pui mana de pofta. Insa, sper de acum incolo sa fie mai prezenta in retetele voastre. Si pentru ca nu am facut-o deja, in articolul viitor vom vorbi putin despre sfecla rosie. Insa, in articolul de astazi va spun ca este unul dintre cele mai puternice detoxifiante naturale, care contribuie activ in curatarea corpului de toxine si ajuta la o bunasi optima functionare a organelor interne.

Betaina este o componenta gasita in sfecla rosie, cu un puternic efect benefic la nivel celular, care face ca aceasta sa ajute in regenerarea ficatului. Nu-i asa ca e incredibila sfecla rosie?

Iarba de grau curata sangele de toxine

Shot glass of wheat grass with fresh cut wheat grass and wheat grains

Mai exact- sucul din iarba de grau. De ce? Pentru ca iarba de grau este o sursa bogata de clorofila, care ajuta la curatarea sangelui de toxine.

Asadar, va recomand, ca din cand in cand, la micul-dejun sa serviti si un pahar de suc de iarba de grau. Nu este el extraordinar la gust, dar va promit ca face bine tare la sanatate.

Si daca nu va asteptati s-o spun- mancati zilnic verdeturi proaspete!

Nu stiu daca mai gasiti asta surprinzator, pentru ca o alimentatie echilibrata, corecta si sanatoasa nu trece fara sa includa verdeturi de tot felul. Sunt sanatoase, ajuta digestia si nu numai si culmea- sunt multi care, in continuare, nu le consuma zilnic. Pacat! Mai ales ca ne sunt atat de accesibile si nici nu sunt foarte scumpe. Spanac, marar, rucola, salata verde, varza kale, patrunjel- cate dintre toate astea se gasesc in meniurile voastre zilnice? Zilnice, nu o data, de doua ori pe saptamana cand mai mancati o salata. Recomandarea mea este sa fiti atente si, in fiecare zi, in meniul vostru sa aveti si o pata de culoare verde. In fiecare zi! Dintr-un singur motiv- contin enzime, care asigura o digestie buna si mai contin si clorofila, de care v-am spus si mai sus ca prezinta un puternic efect detoxifiant pentru corp.

Asta a fost pentru astazi. Sper sa gasiti informatia utila si, asa cum am promis, data viitoare vorbim putin mai mult despre sfecla rosie. Pana atunci, va doresc un inceput de saptamana minunat! Numai bine! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *