4 alimente care ajuta in consolidarea memoriei

Este foarte important pentru sanatatea noastra sa ne mentinem un stil de viata sanatos- sa fim activi, dar sa apelam si la metode de relaxare. Dincolo de asta, alimentati joaca un rol foarte important in mentinerea unei bune functionari a organismului. Si nu ma refer doar la faptul ca o alimentati echilinrata te ajuta sa te mentii in forma si departe de unele afectiuni.

Stiati, de exemplu, ca exista alimente care consumate in mod frecvent ajuta la imbunatatirea memoriei si concentrarii? La fel cum ne preocupa frumusetea si sanatatea trupului, trebuie sa ne preocupam si de sanatatea creierului nostru. El este, pana la urma, motorul care ne tine in functiune, alaturi de inima.

Sa descoperim, asadar, care sunt cele 4 alimente care contribuie la imbunatatirea memoriei si concentrarii.

Alimente care imbunatatesc memoria si concentrarea

Nucile si semintele

Nucile si semintele reprezinta o sursa bogata si naturala de vitamina E. Atata timp cat avem grija sa nu ne confruntam cu carente mari de vitamina E, sa stiti ca declinul cognitiv cauzat de inaintarea in varsta este tot mai mic.

Asadar, ceea ce va recomand eu este sa consumati zilnic circa 30 de grame de nuci, alune de padure, fistic, seminte de floarea soarelui, in sau susan. Preferabil este sa le consumati in stare cruda si nesarata. In felul asta beneficiati de toate proprietatile lor nutritionale.

Ciocolata neagra

Ceea ce pune ciocolata neagra pe lista alimentelor benefice pentru memorie si concentrare sunt proprietatile ei puternic antioxidante. Responsabile pentru efectele antioxidante ale ciocolatei negre sunt flavonoidele din compozitia acesteia. Antioxidantii din ciocolata neagra actioneaza asemeni unui scut de protectie pentru celulele creierului nostru in fata actiunii radicalilor liberi.

Mai mult decat atat, continutul de stimuleti naturali din ciocolata neagra, contribuie la consolidarea puterii de concentrare.

Asadar, ciocolata neagra este unul dintre deserturile care n-ar trebui pus de-o parte.

Fructele de padure

Fructele de padure contin cel mai mare aport de antioxidanti. Preponderente sunt antocianinele si flavonolii, care prezinta un rol protector la nivelul creierului.

Sunt numeroase studii realizate, care confirma ca o dieta bogata in flavonoizi contribuie in mod eficient in incetinirea procesului de pierdere a memoriei odata cu inaintarea in varsta.

Afinele, de exemplu, spun cercetatorii britanici, sunt cele mai eficiente cand vine vorba de imbunatatirea memoriei si capacitatii de concentrare.

Medicinii ne recomanda sa consumam fructe de padure zilnic, sub orice forma- congelata, cruda sau uscata.

Rozmarinul

Sunt convins ca majoritatea dintre voi crede ca rozmarinul este doar un condiment menit sa dea un plus de savoare si miros preparatelor culinare. Adevarul este, insa, ca rozmarinul ne ofera o gramada de beneficii pentru sanatate.

Acesta ajuta la vindecarea eficienta a ranilor, este un bun antiseptic si antifungic, stimuleaza digestia. Mai mult decat atat, contribuie si la buna functionare a inimii si imbunatateste memoria.

Acestea sunt 4 dintrele alimente care contribuie la imbunatatirea memoriei si puterii de concentrare. Sper sa gasiti acest articol util. Pana data viitoare, numai bine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *