3 strategii care te ajuta sa te feresti de excesele alimentare

Uneori, sa nu mananci prea mult poate fi destul de dificil pentru anumite persoane. De exemplu, esti acasa, iti gatesti ceva sanatos, dupa care pleci cu treburi in oras. Oriunde mergi esti inconjurata de junk food. Alergi de colo-colo si ti se face foame. Pana sa-ti dai seama esti la cel mai apropiat fast-food impreuna cu una, doua prietene si uiti de alimentatia ta echilibrata.

Sau! Te abtii si ramai fidela mancarurilor sanatoase. Doar ca sunt atat de gustoase, incat ajungi sa faci exces.

Urmatoarele 3 strategii, odata puse in aplicare, te ajuta sa schimbi datele jocului.

1.Nu te infometa

Cine crede ca este sanatos sa se abtina de la mancare pana nu mai poate de foame, greseste ingrozitor de mult! Ideal este sa mancam la ore fixe si nu atunci cand nu mai putem de foame. Ba chiar recomandat este sa mancam cand… nu ne este foame.

Atunci cand ne abtinem de la mancare si asteptam sa ne simtim infometati, ajungem sa face excese alimentare. Ironic este ca in momentul in care mancam prea mult, ne simtim grei si plini, nivelul de insulina creste, ceea ce ne face sa ne simtim obositi, dupa care ni se face din nou foame. Si din nou, mancam prea mult.

Asadar, daca mancam cand nu ne este foame sau doar putin foame, vom manca echilibrat.

2.Bea apa, nu calorii lichide

Stiati ca, de multe ori, cand simti ca iti este foame, se prea poate, sa iti fie, de fapt, sete? Si atunci, recomandat este sa ne hidratam. Cand spun sa ne hidratam, spun sa bem apa. Nicicum sa apelam la sucuri.

Din cauza faptului ca sunt rapid digerate, sucurile si bauturile dulci cauzeaza cresterea nivelului de insulina. Asadar, nu cadea prada bauturilor indulcite. Ramai fidela apei plate sau, cel mult, carbogazoase. Daca simti nevoia de aroma, apeleaza la o lamaie, la castravete sau chiar si capsuri.

3.Mananca incet

Atunci cand inghitim mancarea, in organism se intampla o intarziere. Dureaza pana sa ne simtim satui de la mancarea asimilata. Aceasta intarziere variaza, undeva intre 10-30 minute.

Multa lume se pacaleste in felul asta. Pentru ca multi tind sa manance mai mult decat au nevoie. Asadar, cu cat mancam mai repede, cu atat riscam sa consumam mai mult decat avem, de fapt, nevoie.

Solutia? Mananca incet! Cand te asezi la masa, n-ar trebui sa lasi nimic sa te grabeasca! Mancand incet, dam timp mintii sa asimileze informatia- sa stie ca stomacul primeste mancare. Dincolo de asta, mancand incet, te bucuri mai bine de mancare, ii simti gustul si savoarea.

Asadar, 3 strategii simple, la indemana oricui! Tine cont de ele si mentine-te sanatoasa! Saptamana minunata si ne citim miercuri 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *