3 Reguli elementare unei alimentatii echilibrate

Va tot repet ca cheia unui organism sanatos si a unui trup frumos sta intr-un stil de viata sanatos si intr-o alimentatie echilibrata.

Mi-am dat seama, insa, ca pana acum, niciodata nu am vorbit cu voi despre regulile elementare a ceea ce inseamna o alimentatie echilibrata, corecta. Asa ca, astazi, asta vom face! Va prezint cateva reguli de baza, care trec drept fundatia alimentatiei corecte, sanatoase si echilibrate.

Afla cum mananci sanatos

1.Niciodata nu sarii peste micul-dejun si alege unul bogat in vitamine

Prima masa a zilei chiar este cea mai importanta, fiind sursa prima de energie. De aceea, pentru a avea un inceput de zi in forta, opteaza pentru un mic-dejun bogat in fructe si legume, pentru a-ti asigura aportul optim de vitamine.

2.Nu mai manca impulsiv, cunoaste beneficiile nutritionale ale alimentelor alese

Din pacate, pentru multi dintre noi, hrana este doar o alta sursa de placere. Si ceea ce ne pune in pericol este ca este si cea mai la indemana astfel de sursa. In realitate, insa, hrana ar trebui sa ne intereseze pentru aportul de energie pe care ni-l ofera si sa facem intotdeauna alegeri alimentare bazate pe acest principiu.

Cu alte cuvinte, sa ne obisnuim sa alegem mancarea in functie de beneficiile reale pe care le ofera sanatatii noastre, nu pentru placerea „bolnavicioasa”, care duce la excese si, in unele cazuri, la obezitate si probleme serioase de sanatate.

3.Dieta echilibrata inseamna o alimentatie variata si sanatoasa

O dieta echilibrata inseamna si putina documentare. Pentru ca trebuie sa stim care este cantitatea potrivita din fiecare grup de alimente, pe care ar trebui s-o consumam.

De exemplu:

Fructele si legume

Consumati-le din abundenta, crude sau preparate termic. Niciodata fructele si legumele nu ne fac rau. Intr-adevar, unele fructe sunt mai bogate in zaharuri. De aceea, informarea este cheia- aflati aportul de zaharuri ale unui fruct, cu un singur search pe Google. Daca fructul e prea bogat in zahar, nu faceti exces.

Cerealele si derivatele din cereale

Cei care aleg un regim drastic alimentar evita cerealele de orice tip. Eu nu agreez dietele draconice, eu sustin principiul echilibrului. Consumati cereale integrale cu incredere, iar pe cele rafinate cu mare moderatie.

Carne, peste, oua

Consumati 1-2 portii zilnic, de 3 ori pe saptamana. Asa ar fi cel mai corect!

Dulciurile

Tineti-va departe de ele. Nutritional vorbind nu ne aduc niciun beneficiu. Rasfatati-va din cand in cand cu cate ceva dulce, dar nu exagerati

Grasimi vegetale

Recomand sa fie consumate la fiecare masa, insa cu moderatie.

Laptele si produsele derivate

1-2 portii pe zi.

Acestea sunt doar 3 dintre regulile care cladesc o alimentatie sanatoasa. Pentru a ne mentine sanatosi, insa, alimentatia trebuie sa fie combinata cu un stil de viata activ. Faceti multa miscare! Miscarea este esentiala atat pentru sanatatea mintii, cat si a trupului. Facand miscare, eliberam endorfine, iar asta ne face mai fericiti si capabili sa ne controlam nivelul de stres. Iar cand ne eliberam de stres, ne bucuram si de o digestie sanatoasa. De asemenea, sa mananci sanatos, fara sa faci miscare, nu da acelasi randament in lupta cu kilogramele in plus, fata de atunci cand le combini armonios.

O alimentatie echilibrata si un program de antrenament sustinut sunt cheia unui stil de viata sanatos!

Saptamana frumoasa va doresc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *