3 pasi simpli ca sa te reechilibrezi, dupa perioada de sarbatori

Buna dimineata,

Inainte de orice, vreau sa va urez un An Nou numai cu bine, sa fiti fericite, sanatoase si orice va propuneti sa va reuseasca! Sper ca anul 2020 sa ne gaseasca mai buni in suflete, mai calmi si mai atenti unii cu ceilalti.

Am revenit! Pentru ca sarbatorile inseamna si timp petrecut in familie, alaturi de cei dragi, am luat o pauza ca tot omul. Acum, am revenit cu forte noi si idei la fel de noi.

Sper ca v-ati distrat de sarbatori, insa, sper ca ati fost cat de cat atente si la ce ati mancat si cat ati mancat. Stiu, bucataria traditional romaneasca este plina de gust, insa asta inseamna ca este plina si de grasimi, carbohidrati si sare. Sarmale, salata boeuf, fripturi de toate felurile, racituri sau piftii- depinde cum le spune fiecare si cate si mai cate!

Dupa o perioada ca asta, in care mai toti ne satisfacem toate poftele si punem putin pauza stilului de viata echilibrat si sanatos este benefic sa ne repunem pe linia de plutire. Sa ne reechilibram! Iar pentru asta, in articolul de astazi, am sa va impartasesc 3 pasi simpli, care ne ajuta.

Incepe sa mananci la program

In fiecare zi, serveste micul-dejun in nu mai mult de o ora de cand te-ai trezit, dupa care mananca din nou odata la 3-5 ore. In felul asta, impunandu-ti un program alimentar cu ore fixe, vei reusi sa-ti accelerezi metabolismul, sa-ti reglezi nivelul zaharului din sange si nivelul insulinei. In acelasi timp, vei ajunge sa redetii controlul asupra apetitului tau.

Nu va infometati! Stiu, multe dintre voi veti considera ca daca, brusc, reduceti drastic numarul de calorii, veti obtine ceva benefic. Insa, rezultatele se prea poate sa fie nefericite. Mancand prea putin va fortati organismul sa intre in stare de conservare si sa inceapa sa arda mai putine calorii. Asta poate presupune si arderea masei musculare pentru energie, lucru care implica si o incetinire a metabolismului.

Asadar, mananca cat ai nevoie, insa curat si sanatos si mananca conform unui program.

Bea mai multa apa

Intotdeauna va spun- hidratarea face reale minuni. Dupa o perioada in care am mancat carnuri, maioneza, oua si altele, organismul nostru are nevoie sa se curete.

Apa sustine un ritm metabolic optim si exista numeroase studii care demonstreaza ca hidratandu-ne reusim sa ne controlam mai usor si apetitul. Band apa eliminam excesul de sodium, lucru care ajuta impotriva balonarii si face ca procesul digestiv sa fie unul optim. Beti cel putin 2 – 2 litri si jumatate de apa pe zi.

Mananca mai putin, dar nu taia neaparat din carbohidrati

Eliminand drastic carbohidratii din dieta nu va face decat sa forteze corpul sa inceapa sa arda proteina pentru energie, in loc sa se foloseasca de ea pentru a accelera procesul de ardere al caloriilor.

Asadar, in loc sa eliminati carbohidratii din dieta, cel mai bine este sa o reechilibrati. Combinati legumele cu proteina slaba si o parte mica de grasime sanatoasa, plus o portie mica de cereale integrale. In felul asta, dieta voastra bifeaza toate categoriile nutritionale necesare.

Un mic exemplu: Soteaza o cana mica de legume ( ceapa, rosii, asparagus si ciuperci) intr-o lingura de ulei de masline extra-virgin, cu usturoi si condimente la alegere. Serveste cu o cana de quinoa fiarta, piept de pui si jumatate de cana de linte. Asezoneaza cu piper proaspat macinat si un strop de otet balsamic. In felul asta ai obtinut un pranz delicios, satios si foarte sanatos.

Va doresc o saptamana minunata! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *