3 efecte negative ale stilului de viata sedentar

Stiu, nu este deloc simplu in ziua de astazi sa-ti gasesti timpul si energia pentru a merge la antrenament. Suntem prea obositi, prea ocupati, prea cu multe probleme serioase de rezolvat.

Insa,daca stam sa gandim problema in detaliu si nu in ansamblu, stilul de viata sedentar este in sine o problema serioasa, care trebuie rezolvata. Mai ales daca luam in considerare efectele negative pe care le are asupra vietii noastre.

In articolul de astazi vreau sa vorbim despre 3 dintre acestea si sper sa va conving ca oricat de greu v-ar fi sa va ridicati din pat sau de oriunde stati confortabil, s-o faceti, totusi, si sa faceti putina miscare.

3 riscuri la care esti expus daca duci o viata sedentara

Daca mare parte din timpul zilei ti-o petreci stand pe scaunul de birou sau pe canapea in fata televizorului, atunci e foarte posibil sa te incadrezi in categoria sedentarilor.

Un stil de viata sedentar este caracterizat de lipsa a minimum 150 de minute de exercitiu fizic moderat, pe zi.

Haide sa vedem care sunt 3 dintre riscurile pe care ti le asumi, cand iti insusesti un stil de viata sedentar.

1.Reumatism

Era de asteptat! Cand nu-ti folosesti trupul, acesta incepe sa scartaie din toate balamalele, cum s-ar spune.

Afectiunile reumatice ataca tendoanele, articulatiile, oasele, muschii si ligamentele. Deloc placut, credeti-ma. Si decat sa umbli dupa tratamente pentru afectiunile reumatice, care odata instalate, nu prea mai trec- mai bine faceti un efort si va impuneti un program de antrenament zilnic.

2. Sindromul metabolic

Nu este deloc de joaca cu acest sindrom. Ce presupune? O acumulare de conditii, care cresc riscul afectiunilor cardiace si diabetice. Vorbesc despre tensiune arteriala crescuta, grasime in exces in jurul taliei, un nivel crescut, anormal de colesterol si trigliceride.

Fa miscare, nu te complace intr-un stil de viata nesanatos si nu-ti vei bate capul cu aceste probleme.

3.Depresia este mult mai frecventa in randul persoanelor sedentare

Nu este un mit cand se spune ca facand miscare ajutam creierul sa elibere endorfine si in felul asta, tonusul si starea noastra de spirit sa fie influentate in bine. Exercitiile cardio sunt la fel de eficiente in combaterea starilor depresive ca si medicamentele antidepresive.

S-a demonstrat ca starile de nervozitate, neliniste, depresie sau oboseala sunt mult mai comune in randul celor care duc un stil de viata sedentar.

In concluzie, faceti miscare, oricat de comod ar fi sa stati mai degraba pe canapea binguind cine stie ce serial de pe Netflix. Faceti miscare pentru a fi sanatoase si pentru a nu va bate capul cu probleme serioase.

Asta a fost pentru astazi. Va doresc o zi minunata! Numai bine! 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *