Buna dimineata,

 

Orice mancare parca e mai buna cu putina sare. Putina! Nu am zis multa, ca prea multa sare duce la probleme serioase de sanatate.

 

Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda ca un adult sa nu consume mai mult de 5 grame de sare pe zi. Asta inseamna mai putin de o lingurita. In cazul celor mici, cantitatea, in mod evident, se reduce si mai mult. De exemplu, in cazul bebelusilor cantitatea recomanda este de un gram. In cazul piticilor scolari, se recomanda un maxim de 4 grame de sare pe zi.

 

Din nefericire aceste recomandari nu sunt luate in considerare de foarte multi dintre noi. Majoritatea omite faptul ca pe langa cantitatea de sare pe care noi o adaugam in mancare, aceasta deja se gaseste in anumite cantitati in alimentele cumparate sauin ingredientele folosite. Astfel, media de sare consumata de un adult pe zi este, in mod ingrijorator, de 10 grame pe zi. De aceea, cazurile de boli cardiovasculare si de rezistenta la insulina sunt tot mai dese.

 

 

Nu spunem nu sarii. Doar o consumam cu masura!

In sare se gaseste un aport de 40% sodiu si 60% clor. Acestia sunt doi compusi foarte importanti in buna functionare a organismului nostru. Stiai ca sodiul este cel care ajuta la contractia musculaturii si la stimularea comunicarii intre nervi si, in acelasi timp, regleaza si tensiunea arteriala? Mai mult decat atat, clorul, impreuna cu sodiul, mentin echilibrul hidroelectrolitic al organismului. De aceea, sarea trebuie sa faca parte de alimentatia noastra. Important este sa o consumam cu moderatie, fara excese!

 

Ce tip de sare e mai sanatoasa si recomandata spre consum

 

Pe piata gasim diferite tipuri de sare. Important este sa stim sa o alegem pe cea mai sanatoasa pentru noi. Este adevarat pretul celei mai sanatoase sarii este peste pretul celei obisnuite, pe care o alegem multi de pe rafturile supermarketurilor. Dar dati-mi voie sa va intreb- punem pret pe sanatatea noastra, dragelor? Niciodata!

 

Sarea de masa pe care o consuma marea majoritate este una dintre cele mai procesate de pe piata. Tocmai de aceea, acest tip de sare ar trebui consumat cel mai rar. Din pacate, lucrurile stau fix invers, pentru ca multi prefera s-o cumpere pentru pretul ei foarte mic.

 

Tipurile de sare recomandate pentru sanatatea noastra sunt sarea grunjoasa, cea nerafinata sau cea de Himalaya. Aceste tipuri de sare ofera o multime de minerale benefice.

Asa ca, data viitoare cand mergeti la cumparaturi si va ganditi sa puneti mana pe cutia de sarea de masa, ganditi-va de doua ori, va rog! Alegeti sa investiti in sanatatea voastra.

 

 

Stiai ca?

 

Cercetatorii de la Universitatea de Stat din Minnesota au identificat particule de plastic in sarea de mare. Marea majoritate a particulelor provin din ambalajele de plastic de unica folosinta pentru apa imbuteliata.

 

 

Cam atat despre sare asta. Nu uitati s-o consumati cu moderatie, pentru a va mentine sanatoase. Va doresc o saptamana superba, chiar daca a inceput cu zapada si vreme urata.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *